Ny og forbedret Ledningsportal!

Ny og forbedret Ledningsportal lanseres i morgen! Ledningsportalen har fått et godt løft, hvor fokuset har vært å få en enklere og mer brukervennlig portal. Vi har gått for et moderne og responsivt grensesnitt som fungerer utmerket både på PC, nettbrett og mobil. Dette gjør at du kan administrere dine prosjekter hvor som helst og når som helst – enten du er hjemme, på kontoret eller ute.
Brukervennlighet i fokus
Vi vet at tid er viktig, og derfor har vi lagt stor vekt på at portalen skal være enkel og rask å navigere seg frem i. Vi har forbedret navigasjonen, gjort det lettere å finne frem til de viktigste funksjonene, og sørget for at alle verktøy er lett tilgjengelige. Enten du for eksempel skal bestille påvisning, følge fremgangen på prosjektene dine eller se på tidligere prosjekter.
Utrulling av ny portal vil skje i flere omganger. I første omgang vil Min side, som du kommer til når du logger inn, og Gravemelding- og påvisningstjenesten være i nytt grensesnitt. Deretter tar vi for oss de andre tjenestene.
Enklere planlegging av store påvisningsordre
En viktig oppdatering med den nye portalen er at det ved bestilling av gravemelding nå blir enda enklere å planlegge store anlegg i henhold til egen fremdrift i prosjekter. Når du legger inn en stor ordre med en ønsket påvisningsdato, vil Geomatikk påbegynne behandlingen av ordren og dele den opp i flere delordrer som tidligere. Hver delordre får nå status «Avventer dato».
Du som bestiller vil motta en ny e-post som informerer om at ordren er delt opp i flere delordrer og at påvisning derfor må skje i flere omganger. E-posten vil også be om at du går inn i portalen for å oppgi ønsket dato for en eller flere delordrer før behandlingen kan fortsette. Du kan sette dato på den eller de delordrene du vet ønsket dato på, mens de øvrige delordrene vil stå som «Avventer dato» inntil du oppdaterer datoene i henhold til egen fremdrift. Geomatikk vil dermed sette opp påvisning på de delordrene du har satt ønsket dato på, og avvente behandling av øvrige delordrer til du er klar.
Du kan planlegge fremdriften helt uten å være i kontakt med ordremottaket på telefon.
I videoen under viser vi hvordan du setter på ønsket dato på dine delordrer.
Ny funksjonalitet: Tydeligere prisinformasjon før bestilling
I den nye portalen får du nå tydelig oversikt over «fra-priser» på tilleggstjenester før du foretar et valg. I tillegg vises en samlet prisoversikt i oppsummeringen før bestillingen fullføres. Dette er en etterlengtet nyhet som flere har etterspurt – og som nå gjør det enklere å planlegge og ta informerte valg underveis i bestillingsprosessen. Merk at oppgitte priser er veiledende, og at endelig kostnad kan variere avhengig av oppdragets omfang og kompleksitet.