Hjelp og support
Skal du rapportere en skade som har oppstått? Gå til akutte hendelser.
For spørsmål som gjelder bruk av Ledningsportalen, utfylling av skjemaer og lignende, se gjerne våre enkle brukerveiledninger først, eller kontakt Geomatikk på telefon 09146 eller 915 09146 (standardtakst). Alternativt kontakt oss via skjemaet nedenfor.
Kundeservice
+47 915 09 146
Teknisk support
810 33 400
Åpningstid hos kundeservice er som hovedregel hverdager 07:30 – 15:30.
I Elvia (tidl. Hafslund Nett) og Elvia (tidl. Eidsiva Nett) sine konsesjonsområder er åpningstiden hverdager 07:00 - 16:00
Gravemelding Sør/Øst
For Viken, Oslo, Innlandet,
Vestfold og Telemark, Agder
Kundeservice
09146 (pristillegg tilkommer)
915 09146 (standardtakst)
gravemelding.oslo@geomatikk.no

Gravemelding Nord/Vest
For Rogaland, Vestland, Møre og Romsdal,
Trøndelag, Nordland, Troms og Finnmark
Kundeservice
09146 (pristillegg tilkommer)
915 09146 (standardtakst)
gravemelding.trondheim@geomatikk.no

Melding av feil på våre løsninger
Våre åpningstider er alle hverdager 08.00. - 16. 00
Teknisk support
Telefon: 810 33 400
E-post: support@geomatikk.no
Eller benytt deg av skjemaet nedenfor
Har du spørsmål?
Hvilke regler gjelder i min kommune?
Det er over 400 kommer i Norge, og mange av disse har ulike regler for graving i både privat og offentlig grunn. I en del kommuner vil du få informasjon fra oss tilknyttet de ulike retningslinjene når du bestiller en Gravemelding/kabelpåvisning. Men felles for alle kommuner er at du leverer en gravesøknad i forkant før gravearbeidet settes i gang, dersom du skal grave i offentlig grunn.
Dersom du er en privatperson kan det være at du må levere en gravesøknad selv om du bare skal grave i privat grunn. De fleste kommuner har også en egen kommunal graveinstruks. Denne omhandler hovedsakelig graving på kommunens eiendom.
I Ledningsportalen kan du søke om grave- og arbeidstillatelse, og registrere VA/Sanitærmelding for over 60 kommuner i Norge. Les mer om offentlige søknader her.
Kommuner vi ikke har avtale med må du selv ta kontakt med direkte. Du er selv pliktig til å undersøke om hvilke regler som gjelder i din kommune.
Hva koster det å bruke Ledningsportalen?
Å opprette bruker i Ledningsportalen er kostnadsfritt – enten du er privatperson eller tilhører en bedrift. De ulike tjenestene vi tilbyr gjennom portalen har ulike priser. Se her for en fullstendig oversikt.
Hvor kan jeg henvende meg dersom jeg ikke finner det jeg ser etter?
Dersom du ikke finner det du ser etter, om du oppfatter noe som uklart, eller har spørsmål rundt tjenestene våre setter vi pris på om du sender en e-post til Geomatikk Support
Jeg har andre spørsmål, hvem ringer jeg?
Har du flere spørsmål, ta kontakt med Geomatikk Support eller ring Kundeservice +47 915 09 146 eller Teknisk Support 810 33 400
Hvilke åpningstider har kundesenteret?
Åpningstid i kundesenteret er som hovedregel hverdager 07:30 – 15:30. I Elvia (tidl. Hafslund Nett) og Elvia (tidl. Eidsiva Nett) sine konsesjonsområder er åpningstiden hverdager 07:00 – 16:00. Vi har også en døgnåpen akutttelefon med en vaktordning som behandler akutte hendelser som vannlekkasjer hele døgnet – alle dager i året. Les mer om ordningen her.